småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ännu mera jobb

Publicerad 2009-04-18 21:07:13 i Allmänt,

Jag jobbar hela helgen lång :-P. Jag tror alltid att jag ska hinna träffa barnen en massa på helgerna, dvs även under jobb helger. Men det blir ju inte riktigt så. Även om jag slutar två timmar tidigare så blir det ju ändå rätt sent innan jag kommer hem. Särskillt om jag som idag passar på att handla lite innan jag åker hem. Då blir det kort och intensivt även under helgerna.

Veckan som kommer är jag hemma med lillebror måndag till onsdag plus att jag är ledig nästa helg. Då borde jag hinna träffa barnen en massa ;-)

Nu börjar nerverna ge sig till känna. Vi börjar oroa oss för lillebrors värden. Han har tydligen varit gnällig större delen av dan, fast att han sovit en och en halv timme. Visst, han kan vara trött ändå. Men självklart börjar vi fundera äver hur det är med hans itp. Kan det vara något med den som gör att han är hängig och gnällig? Vi vet att han inte ska känna av sjukdomen men frågan är om vi tror riktgt på det. De säger också att det inte finns något samband mellan lillebrors itp coh det faktum att storebror föddes utan blodplättar, eller med väldigt få i alla fall. Det är något vi har svårt att ta till oss. Två så ovanliga saker i samma familj, hos helsyskon... Hmmm, hur kan det inte finnas samband?

Nåja, det är ett par nervpirriga dagar kvar till onsdag och nya prover. Skönt för lillebror att slippa bli stucken men super nervöst för oss!!!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela