småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Koka egen saft...

Publicerad 2008-09-18 23:51:10 i Allmänt,




Det här med att göra min egen hemkokta saft är verkligen ett helt projekt i sig.
Jag har fortfarande inte kokat någon saft på bären.
Både hallonen och rabarbern ligger i frysen och väntar tillsammans med svartvinbären...

Och allt för att det verkligen inte går att få tag på en saftmaja.
Har visserligen hittat en på en webbutik. Den kommer att gå på 700 kr totalt med frakt. Låter mycket, men jag kommer ju att kunna använda den i massor av år...
Om jag nu kommer mig för och kokar saft det vill säga...
Usch!
Nu fick jag beslutsångest igen.

Jag har sluppit fatta något definitivt beslut än så länge eftersom saftmajan är slut i lager varje gång jag försöker beställa den...
Rätt smidigt om man inte vill bestämma sig... ;)
Skämt åsido. Jag SKA ha en saftmaja. Så är det.
Ska kolla om den kommit in i morgon...
I så fall kanske jag kan koka saft redan nästa helg.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela