småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Äpplen...

Publicerad 2008-09-01 09:04:03 i Allmänt,





Läste om en farbror som hade rekordmånga äpplen!
Det stod inte det, men kan inte vara på annat sätt.

Han hade plockat 4000!!! äpplen från ETT träd.
Ja, egentligen var det äpelkart...
Och inte från trädet, utan från backen....

De hade ramlat av för att det inte fick plats på trädet.
Han uppskattade att det var lika många kvar på grenarna...
Hur man vet att det var just 4000 kart?
Han hade räknat dem! Det var för många för att låta bli att kolla HUR många!

Vi har två äppelträd på tomten.
Jag har ingen aning om vad det är för sort.
Det ser ut att var atvå olika sorter.
Jag längtar tills de är mogna så att jag får provsmaka om de är goda.
Det finns äpplen på båda träden, inte 4000, men ändå.
Vi har ett ungt plommonträd också.
Det ser ut som att det blir gula plommon. Även om de fortfarande är mest gröna...
Hoppas de smakar så gott som jag önskar...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela