småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Varning utfärdad.

Publicerad 2008-10-14 09:43:38 i Allmänt,

Jag vill städa!!!!

Hör och häpna!

De som känner mig vet att det inte är min favvosyssla om man säger så.
Jag tycker om att ha rent och snyggt runt om mig. Det är vägen dit jag inte gillar.
Har aldrig sett tjusningen i att gå med dammtrasa i ena handen släpandes på dammsugaren med andra.
Torka golv gillar jag.
Det ger ett synligare resultat plus att det doftar gott efteråt.

Men nu vill jag alltså städa.
Så vad är problemet?
Jag har ont så att det går helt enkelt inte.
Sedan är det ingen idé att göra ett grundligt jobb med dammtorkning etc förrän badrummet är klart. Så fort det kommer hit hantverkare är det ett evigt spring i trappen med skor på.
Slafsande med spackel, fogmassa, silikon etc etc...
Eller ett dammande utan dess like med sågning, slipning etc etc...
Jag vet att det måste vara så, men jag måste inte gilla det.

Så fort de är helt klara på övervångingen ska jag totalsanera hela våningsplanet. Tvätta alla textilier och damma överallt!
Sedan får jag försöka få ordning på ett projekt i taget så att det förhoppningsvis går att börja inreda som vi vill ha det lagom till jul.
Vi har ju "bara" bott här seda januari...
Skulle vara trevligt att få upp tavlor och annat trevligt före pension...

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela