småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Snart dags för lunch

Publicerad 2008-10-07 12:34:29 i Allmänt,




Det är konstigt. När barnen är hemma tycker jag att vi knappt hinner stöka undan frukosten innan det är dags att sätta igång med lunchen. Jag brukar faktiskt skippa lunchen själv, jag hinner inte bli hungrig.
Men idag när barnen är hos dagmamman och jag är ensam hemma, då är jag riktigt hungrig. Trodde inte jag skulle idas laga riktig mat men så blev det.

Hemlagad italiensk tomatsås och pasta står på menyn. Enkelt, mättande och super gott. Särskillt med lite riven ost på.
Skippar dock parmesanosten, klarar inte av att äta den.
När jag var gravid med storebror blev jag överkänslig mot smaken och doften av just parmesan. Jag klarade inte av att komma i närheten av det. Sedan har det aldrig gått över riktigt. Så "barnost" är vad jag kör med här hemma, hushållsost i mägder...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela