småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ny dag...

Publicerad 2008-10-08 10:26:39 i Allmänt,

Har lämnat barnen hos dagmamman. Gick ovanligt "dåligt".
Treåringen ville inte alls att jag skulle lämna honom där. Han ville att jag skulle stanna så det var inte det att han inte
ville vara där. Men trotsen riktigt lyste om honom. Han skulle minsann inte ha mössa utan kepa. Han skulle inte ha någon fodrad galon jacka utan ofodrad (tur att inte den var kvar där...). Och så vidare.
Till slut gav han med sig. Om han fick åka i barnvagnen med lillebror till lekparken. Det tyckte vi var en ok kompromiss så det var lugnt innan jag gick.

Jag tycker inte om de där avskeden.
Det blir så jobbigt och en så fel start på dagen.

Vi var dessutom sena till dagmamman. Jag var tvungen att skrapa rutorna på bilen, och gräsmattan var alldeles vit av frost! KLOCKAN NIO!!! Oj vad fort det har gått.
Jag har inte alls hunnit med i svängarna. Hösten, och nu snart vintern, bara kom utan att jag märkte det.
Idag måste vi iväg och handla lite saker till storebror. En fodrad höstjacka, gärna med byxor till och långkallingar är det som krisar värst. Kan bara inte vänta med det.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela