småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Konfliktrik dag

Publicerad 2008-10-10 00:01:48 i Allmänt,

Jojomen. Inte dåligt minsann. Konfliktlösning på FN nivå. Minst. Ni skulle bara veta...

"Jag vill ah välling. Två stycken!" = Storebrors första ord på morgonen.
Direkt följt av: "Och titta på barnprogram på tv!"

Så långt är allt ok. Jag är med på noterna. Han är ett modernt barn. Född på 2000-talet - no problem.
Problemet kommer sedan. Klä på sig samtidigt som man tittar på tv. Gå på toaletten utan att missa något. Och det värsta av allt: Stänga av eländet för att kunna åka till dagmamman.

TV:n fick duktigt med stryk kan jag säga.
Ett vredesutbrott size megalarge.
Små knytnävar rakt in i skärmen. Och folk undrar varför vi inte har platt tv när jag säljer sådana. Wonder why?

Hämtnignen gick inte heller så där jättebra...
Börjar med ett illvrål "JAG VILL ATT PAPPA SKA HÄMTA!!!!!"
Spelar ingen roll att vi ska hämta pappa istället.
Spelar ingen roll att vi tar bilen istället för att de ska behöva gå hem.
Fortsätter med att leken urartar katastrofalt medan jag byter några ord med dagmamman. En av kompisarna fick samma behandling som TV:n. Fast inte med knytnävarna. Nej, med spaden...

Sedan är det fel byxor. Det är snubblande och handskrapande kombinerat med tårar av vrede, smärta, förvåning och trötthet.
Tur killen sov 40 min - en timme i bilen. Vet inte om vi överlevt ända till nattning annars...

Lillebror däremot tar som alltid livet med ro.
Han lekte lugnt tills storebror lugnat ner sig och vi kunde åka.
Börjar bli orolig för när han ska ta igen den här lugna tiden. Vad ska hända för att det ska bli jämvikt liksom...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela