småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Små sjuklingar

Publicerad 2008-11-01 16:39:20 i Allmänt,

Så mycket för vår myslördag.

Storebror tog i så han höll på att spricka och fick 40° feber!
Lillebror ville intre vara sämre så han är uppe i 39° han med, stiger säkert innan kvällen är slut...

Bonusgrabben och maken är ute och far, en massa ärenden som blivit mer och mer akuta. Lite egentid för dem är heller inte helt fel.
Den planerade hemmagjorda pizzan blir inställd pga sjukdom och tidsbrist. Istället blir det hamburgare till barnen och thaimat till de vuxna. Inte helt fel det heller...
Pizzan blir myslunch imorgon innan bonusgrabben ska hem till sin mamma.

Så det blir lördagsgodis med alvedon till de två minsta och en massa sjukpyssel för de vuxna. Bonusgrabben hade feber i två dagar tidigare i veckan så han håller sig nog frisk nu. Tv och film mys för grabbarna hela kvällen.
Själv tänker jag titta på sex and the city filmen som ligger o hyllan och väntar på att jag ska få lite tid över, hyrde den i tisdgs och har inte hunnit se den än.
Hmmmm, kan det ha något att göra med att vi är småbarnsföräldrar... (att jag är handikappad för tillfället bidrar säkert det med...)
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela