småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Måndagskaos!!!

Publicerad 2008-11-24 09:54:44 i Allmänt,

Har lämnat barnen i dagmammornas trygga händer. Efter ett otroligt kaos och en massa bråk med min älskade treåring. Han är världens härligaste kille. Men han har en vlja av stål. Ett humör utan dess like och jag är inte sämre jag. Det är svårt att hinna och orka vara den perfekta pedagogiska föräldern på morgonen när allt ska klaffa om vi ska hinna i tid.
Måndagar är jag ledig, men det är utflyktsdag på öppna. Alltså måste vi stressa även måndagar.
Usch och Fy!

Det hjälper inte att kliva upp tidigare heller. Inte ett dugg.
Det är inte timmen före avfärd som är problemet. Det är de sista 30-20 minuterna. När alla kläder ska på, bilen ska packas och barnen ska sättas fast. Jag vill inte påbörja proceduren för tidigt heller, då blir de så varma i sina ytterkläder. Samtidigt vill jag inte packa bilen för tidigt nu när det är så kallt ute. Alla ombyten blir ju som isbitar då.

Idag kom ett extra kaos moment in i bilden.
Regnskyddet till vagnen var borta!
Det har legat i shopping påsen på vagnshandtaget, eller suttit på vagnen den senaste tiden. Men nu var det borta och det är världens snöyra ute. Ingen bra kombo... Efter att ha gått igenom varenda vrå i hela huset och i garaget så lyfte jag ut vagnen ur bilen igen.
Mysteriet var löst.
Det var dagmamman som varit duktig och lagt ner det i fickan där det egentligen ska ligga... Där jag sällan eller aldriog kommer mig för att lägga det...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela