småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

God morgon

Publicerad 2008-11-01 09:05:22 i Allmänt,



Äntligen lördag!

Fast egentligen vill jag inte alls att det ska vara lördag redan. Det innebär ju att lovet närmar sig sitt slut och arbetet närmar sig för maken. Tycker han skulle vara hemma nästa vecka också. Det är så härligt att ha hela familjen hemma. Myspysigt!

Jag blir hemma nästa vecka också. Är sjukskriven till den sjunde för min tumme.
Jag längtar tillbaks till jobbet!
Är så fruktansvärt less på att vara hemma nu.
Visst jag tycker det är jättehärligt att få träffa barnen hela dagarna och få äta middag med familjen istället för alldeles själv vid åttatiden när barnen sover.
Men jag har haft det så trist!
Inte kunnat göra någonting, inte ens kunnat ta bilen och åkt iväg en sväng, eller fönstershoppat, eller städat, eller lagat mat eller... någonting över huvud taget!

Men nu är det väl lite bättre i alla fall.
Lyckades laga mat till familjen igår. Helt själv. Vissligen kan jag inte finhacka något än och jag måste fortfarande skydda tummen, men det gick!
Och idag har jag lyckats byta blöja på lillebror utan att börja gråta. Ja, jag grät inte över tummen i alla fall.
Bandaget är så pass litet nu att jag får in handen i engångshandskar och det verkar ha läkt rätt bra eftersom att det inte gör allt för ont att använda handen.
En ljusning skymtar!!!

Nu ska jag dricka mitt kaffe till nätversionerna av morgonblaskorna.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela