småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

God morgon måndag.

Publicerad 2008-11-17 10:22:15 i Allmänt,

Trodde en liten stund tidigt i morse att jag kanske skulle kunna få sovmorgon. Bara en liten.
Jo, just det!
Kanppast troligt.

Lillebror var snäll nog att sova ända tills maken var uppe på benen så jag slapp springa omkring som en yr höna för att fixa välling mitt i natten. Det är jag tacksam för.
Men när maken skulle till att åka till jobbet vaknade storebror, som av en väckarklocka, och krävde frukost. Maken var gullig nog att fixa en flaska välling till honom. Men den obligatoriska andra flaskan tio minuter senare var det bara att kliva upp och fixa.

Optimist som jag är var jag snabbt tillbaka under täcket för att åtminstonde få dra mig lite.
Jo, jag trodde ju det...
Var självklart tvungen att kliva upp och ringa bilfirman. Vi lämnade tillbaka lånebilen igår och det är ju bra att man meddelar den som lånat ut den att bilen står på parkeringen nu...

Så nu sitter jag här och dricker kaffe och funderar på om jag ska mysa och vara lat hela dan eller om jag ska vara effektiv och duktig och se till att jag får en massa gjort...

Vad tycker ni?
Effektiv och supermamma eller myspys och vila efter sex intensiva dar på jobbet?
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela