småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

God morgon.

Publicerad 2008-11-23 09:36:48 i Allmänt,

Enda nackdelen med att ha sovmorgon lördag, det är att jag måste kliva upp söndag... Inget personligt mot någon. Jag tycker bara inte om att kliva upp på mornarna. Jag tycker heller inte om att gå och lägga mig på kvällen. Detta blir ett litet dilemma...

Jag vill inte gå och lägga mig på kvällen. Det leder självklart till att jag är uppe sent och är jättetrött på morgonen. Alltså tycker jag inte om att kliva upp på morgonen, eftersom att jag är trött..
Självförvållat, jag vet.
Dumt också, jag vet det med.
Men det hjälps inte, jag är en kvällsmänniska med behov att vara vaken på morgonen.
Det funkade bättre innan vi fick barn. Då kunde man gå som i dvala på morgonen, eller ännu hellre ha sovmorgon båda två. Kommer knappt ihåg när vi kunde ha det senast...

Nu gör vi det bästa av situationen och tar varsinn sovmorgon på helgen. Ja egentligen är det varannan helg eftersom att jag jobbar varannan helg och då kan ingen av oss ha sovmorgon...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela