småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

God morgon

Publicerad 2008-11-05 08:15:44 i Allmänt,

Onsdag.
Lill lördag.
Fortfarande sjukskriven...
Men på tisdag är jag tillbaks på arbetet... Hoppas jag.

Nu har jag fått sällskap också.

Storebror är röd i halsen och otrologt trött. Var till doktorn igår och hon konstaterade att det är virus. Med andra ord är det bara att vänta ut eländet.

Lillebror är också röd i halsen...
Och har öroninflammation (oj så ovanligt)...
Och är prickig... Misstänkt "röda hund"...
Jojomen, så pass ovanligt att vår rutinerade BVC sköterska kom springandes bara för att få se utslagen. Inte för att det är någon fara när man är så liten som lillebror, nej bara för att hon aldrig sett röda hund förut.
Nu tror inte BVC sköterskan att det är röda hund utan bara en infektion i kroppen som gett ett extra symptom. Doktorn däremot menar att det ser ut som röda hund så man kan inte vara säker.
Vi tog blodprov bara för att det kan vara bra att veta.
Det är så ovanligt i Sverige att de knappt visste vart blodprovet skulle skickas uppe på lab på sjukhuset. Bara en sån sak.
Spännande.

Tänk tiden före barnen. Då var "spännande" ett ord man använde för att beskriva en bra bok eller en film...
Nu handlar det mest om barnens feber, teckningar, fantasi och förstås deras prickar...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela