småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

BIL F-N!!!

Publicerad 2008-11-07 11:00:52 i Allmänt,




Jaha, så var det dags igen då. Lagom till att julen närmar sig med stormsteg.
Så typiskt!!!

Var ute och åkte igår eftermiddag/kväll. Första gången på en månad jag lämnar hemmet själv. Svönger in på en parkering, tycker det låter lite konstigt men precis då svängde det in en till bil bredvid mig. Optimist som jag är tänkte jag självklart att det var den som lät...
Knappast!

När jag ska ta bilen och åka hem. Det låter en hel massa så fort jag rör ratten. Stannar så fort det går. Tittar där jag stått parkerad.
Självklart!!!
En stor oljefläck!
Det droppar efter bilen...

Ringer maken. Alldeles som att han kunde göra något. Han sitter ju hemma med barnen två mil bort. Och jag har familjens enda bil.

Det slutar med att min pappa med fru kommer för att hjälpa mig. Maken lyckas få tag på svärföräldrarna så att de är barnvakt och skjusar ut honom också.
Fullt pådrag med andra ord.
Vi drar bilen till verkstan för att den ska vara på plats till idag.

När de har tid att titta på bilen?
Om 10 dar!!!
Tack då.

Som tur är har min pappa lite kontakter efter att ha köpt ett antal firmabilar så han lyckas få fram en lånebil till oss. alltid någon ljusning...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela