småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Advent närmar sig

Publicerad 2008-11-27 23:18:16 i Allmänt,



Hann till och med få upp adventstakarna ikväll. Eftersom att jag fick sluta lite tidigare än tänkt så hade jag energi kvar när jag kom hem. Efter en massa letande har jag nu fått upp de adventstakar som vi har.

Efter ett liv i lägenhet står jag nu inför en mindre kris.
De stakar som räckte gott och väl till vår trea räcker till två rum nu!!! Behöver julbelysning till minst 4 rum till. Oooops!!!
Det blev så eftersom det är fönster på två väggar i dessa rum. Måste komplettera ljuset. Går inte att undvika.
Gillestugan kan eventuellt klara sig utan i år. Men hela övervåningen är tom. Vi kan inte ha ett helt våningsplan i mörker under advent.
Jag kanske har en ljusstake kvar till vårt sovrum, då är det bara tre fönster kvar...

I helgen kommer den "riktiga" adventljusstaken" fram. Det och utebelysningen. Vi fick den i present av min mamma. TackTackTack.
En något sen bröllopspresent. Något vi verkligen behöver och vill ha!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela