småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Tisdag

Publicerad 2008-05-13 09:54:42 i Allmänt,

Storebror är lämnad på dagis.
Lillebror har ätit andra frukosten... (första är TIDIG vällingflaska) och tvärsomnat!
Jag som hade hoppats att han kunde hålla sig vaken typ en halvtimme till. Hmmm.

Nästa vecka börjar allvaret igen.
Jag ska tillbaka till arbetet.
Rädsla och förtjusning avlöser varandra i hisknande tempo.
Glad och sprallig ena sekunden, panik och sorg nästa...

Tur att vi valt att dela på veckorna nu under sommaren. Jag ska jobba torsdag-fredag och varannan helg. Inte så farligt ändå. Lite mjukstart för både mig och barnen. Sen har vi ju semester också.
Idag tänkte jag ta en tur till jobbet för att hämta arbetskläder och säga hej till nya chefen, om vi fått nån än...
Tyvärr har jag ingen barnvakt så jag får ta med lillebror. = Anledningen till att jag ville han skulle vänta med att sova. Ordnar sig säkert ändå.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela