småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Halva lunchen avklarad...

Publicerad 2008-03-14 12:54:12 i Allmänt,

Storebror vile ha pannkaka!
Ovanligt? Nej, knappast.
Han kör envist med sin "en rätts diet". Det vill säga när han vill ha fiskpinnar vill han bara ha fiskpinnar! Varje dag, varje måltid.
När han vill ha korv gäller samma sak. Och nu är det alltså pannkakor som gäller. Många skulle nog rysa av fasa. "Herregud, pannkaka innehåller ju ingenting!"
Jag tar det däremot med ro. Förr eller senare kommer han att lessna på pannkakor och gå vidare till nästa rätt... Dessutom innehåller pannkaka ägg och mjölk!
Mjölk i massor!
Eftersom att storebror vägrar dricka mjölk eller använda pålägg på mackorna (inte ens smör alltså!) är jag rätt nöjd med att han får i sig så pass mycket mjölk! Sedan är det ju alltid en måltid per dag som ger variation... Endera dagislunchen eller middagen...

Nu är det das för lillebror att vakna. Han lär vara vrålhungrig så det är nog dags för andra halvan av lunchen här hemma.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela