småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Länge mellan gångerna...

Publicerad 2008-06-22 23:30:58 i Allmänt,

Oj vad det går lång tid mellan inläggen nu!
Har inte alls samma flyt i bloggandet när jag jobbar.
Det finns liksom inte samma tid.
Inte samma driv heller...

När jag är hemma på dagarna får jag ju lite större frihet att planera min tid så att det stämmer.
Data tiden finns det också rum för.
När jag jobbar blir det annat som måste hinnas med när jag kommer hem.

Inte alls så konstigt, egentligen.
Men ändå lite av en överraskning.
Innan man är där, mitt i verkligheten, så känns det så enkelt att planera.
Allt hinns med i tankarna.
Inget blir SÅÅÅ annorlunda...

Sen kommer den.
Verkligheten.
Klockan, och almanackan.
Surprise!!!
Oj vad tiden, timmarna, dagarna. Till och med veckorna bara rinner iväg.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela