småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Trotsålder!

Publicerad 2008-07-29 09:27:23 i Allmänt,

Det är jobbigt för alla inblandade.
Jättejobbigt för storebror som rätt vad det är till och med råkar vägra saker som han egentligen vill göra. Bara för vägrandet skull. Det går liksom lite för fort för honom...
Han säger nej innan han vet vad frågan är. Och sen kan han inte backa.
Jobbigt för mig och maken som har en evig kamp varenda dag.
Som måste försöka hitta nytt tålamod hela tiden.Det tryter snabbt nu. Vissa dar skulle man behöva påfyllning redan före frukosten.

Igår kväll var det lakanen som var fel.
Med en tre och ett halvt åring och en femåring så kan lakanen gå åt ojämnt så att säga. Borde inte vara hela världen tycker men.
Det är det, minst sagt.
Ett byggare bob lakan och ett med bilar på.
Vad gör man?
Vi drog lott, något vi börjat med för att minimera konflikerna. Funkar otroligt ofta.
Storebror förlorade och bonusgrabben valde byggare bob eftersom att han precis haft lakan med bilar.

Frid och fröjd trodde vi.
Oj vad fel man kan ha.
Lottdragning eller ej. Storebror ville ändå ha byggare bob.
Bilarna var till och med töntiga.

Efter många om och men. Och med öron som började få skavsår hittade jag dock en lösning till slut.

Ibland. Bara ibland. Kan man vara riktigt busiga och byta säng EN NATT!
Storebror köpte idén direkt, han vill ju ha en likadan säng som bonusgrabben så det var solklart.
Stora frågan var om han skulle gå med på bytet.
Undrens tid är inte förbi. Han ville också bytlåna säng en natt.

Hoppas bara det går att byta tillbaks i kväll...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela