småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Stormvarning

Publicerad 2008-01-04 14:34:45 i Allmänt,

Det tar i och blåser rejält ute nu. Skönt att vara inne... För tillfället i alla fall.

Ska faktiskt ut i stormen om en stund. Jag ska återigen ner på stan och leta kläder. Det känns som att jag inte gör annat just nu. Det har blivit några svängar i alla affärer nu. Och det är inte ens rean jag är ute efter!

Det verkar helt omöjligt att hitta en kjol i lite ljusare färg för tillfället. Allt verkar gå i svart eller extremt mörk blå och grå. Jag vill inte ha så mörkt!

Sedan undrar jag fortfarande vilken storlek jag har när jag står där i affären... Känns fortfarande som att jag ska ha 34/36 som jag hade innan första barnet kom... Jag lovar - det är inte riktigt den storleken jag drar nu... ;)

Jag har kvar all bäbisvikt jag drog på mig när jag väntade lillebror, och jag hade nog kvar lite från storebror innan också... Jag vet, jag är inte den hurtigaste av personer. Och tro mig det märks i provrummen nu!!!

Jag önskar att jag vore en träningsnarkoman eller så. Då hade jag nog varit i form vid det här laget. Samtidigt skulle det vara väldigt tråkigt att inte få unna sig lite gott på kvällarna eller till fikat... Jag är nog inte en person som klarar av att banta direkt. Jag får satsa på långa promenader till våren. Ett bra sätt att lära känna sitt nya bostadsområde också.
">

Kommentarer

Postat av: majda

Publicerad 2008-01-04 14:38:08

powerwalks är nog den bästa träningen för att bli av med extrakilona från graviditeten har jag hört :) onödigt att köpa gymkort och så om man kan promenera istället :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela