småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Total familje tvagning....

Publicerad 2008-02-20 19:25:49 i Allmänt,

Börjar nästan bli en vana detta. Att hela familjen blir duschad samma kväll. Nej, det är inte gammeldags lördagstvagning som gäller. Det bara blir så.

Storebror på tre år klarar inte riktigt av att duscha själv än, inte så att han blir godkänt ren i alla fall. Alltså blir en av oss också nyduschad - på köpet så att säga.

Sedan har vi lillebror, en sån baddare på att bada. Han skvätter hej vilt omkring sig. Spelar ingen roll hur lite vatten man har i baljan, det känns alltid mycket mer när det hamnat runt hela badrummet och framför allt på kläderna. Ännu en förälder som blöter ner sig på köpet... Alltså båda föräldrarna blir genomblöta = nyduschade.

Grötigare bäbis än lillebror har man fått leta idag. Smakar mumsens, men hamnar allt som oftast bredvid munnen och över hela kroppen istället för i magen. Träning, träning, träning... Därav kvällens familje tvagning.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela