småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Thai lunch/mellis/middag...

Publicerad 2008-02-26 14:08:40 i Allmänt,





Vad blir det egentligen? Mat vid halv tre? Sen lunch? Tidig middag? Äh, vem bryr sig?!

Mat till föräldrarna! Vem orkar laga mat när båda kilarna är dåliga!

Förresten, hur orkar så sjuka barn vara så pigga? Om en annan är hälften så sjuk som de här två ligger man ju helt däckad!!!!

Tur att grillen här i närheten har kompletterat korv och hamburger menyn. Äkta thai mat. Allt från milt och barnvänligt till superhett. Jag menar så pass att det svider runt munnen, gör ont i magen och framkallar tårar!!!
Men oj vad gott! Känns dessutom mycket fräschare än pizza, korv eller burgare! Ren och nyttig mat! Idag får det dock bil en mild variant. Stekt ris med kyckling ägg  och grönsaker. Massor i take away lådorna. Två portioner räcker till tre personer - minst!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela