småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nu har lillebror också feber...

Publicerad 2008-02-27 22:59:10 i Allmänt,

Så dags nu. Lustigkurre som väntar tills att medicineringen har på börjats innan han visar några symptom över huvud taget.

Det är nog inte särskillet hög feber, vill inte ta den i onödan jag tycker att han mår tillräckligt dåligt som det är. Han känns lite varm men inte super het. Gav honom pencillin, bricanyl och alvedon innan han nattades. Borde ge oss en hyfsat lugn natt.

Han är lite lustig den lilla krabaten. Han avskyr att få medicin i spruta så jag provade att ge honom på sked. Gick hur bra som helst. Tyvärr tog det en himla tid med så många mediciner och relativt stora doser. Rymms inte så där jätte mycket på en tesked, och det ska absolut vara en tesked!

Storebror är superduktig när det gäller medicin. Alevedon dricker han själv. Pencillin är helt ok att ta ur doserings sprutan i två omgångar. Han sväljer utan protester och sköljer ner med vatten.

Jag tror det handlar om kontroll. Lillebror känner sig nog utlämnad när han ligger bakåtlutat och blir itvingad massa "äckel" ur en spruta utan att kunna förhindra det. Storebror vill känna att han har del i beslutande processen och får ta sin medicin i den ordning och takt han vill.

Mina små killar, redan egna individer med högst egna åsikter. Redan tre och mycket bestämd, sex månader och redan så stark vilja.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela