småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Lördagsmys i flyttkaoset

Publicerad 2008-02-23 16:19:22 i Allmänt,

Ja, jag vet. Det är ett tag sedan flyttlasset gick. En hel månad, jag erkänner. Det har dragit ut på tiden. Men utan att komma med undanflykter vill jag bara påminna om hela familjens sjukdom. Den som däckade oss bara några dagar efter att vi städat ur och lämnat ifrån oss nycklarna till förra bostaden! Maken är fortfarande sjukskriven, han blir hemma från jobbet hela nästa vecka också. Det gör en hel månads sjukskrivning!
För en flunsa!
Snacka om att den tog illa på stackarn!

Nåja, vi måste ju få vara friska nå´n gång - hoppas jag.
Det ordnar sig.
Hoppas jag...
Kan det bli värre...?

Åter till ämnet. Lördagsmys! Härligt!

Vi ska äta gotta ikväll. Enligt mig och maken i alla fall.
Storebror tycker inte om mycket annat än pannkankor och fiskpinnar med mos han.
Tråkmåns!

Biff med råstekt, vitlökskryddad, potatis och vinägerfrästa grönsaker. Mums!
Kanske orkar göra en god papparsås till också! Inte för att det behövs, men ändå. 
Vitlökssmör är också gott... Vi får se.

Önskar vi hade en grill. Det hade varit perfekt med grillad biff en sån här dag! Måste komma iväg och inhandla en grill, till veckan helst. Jag har nog sett att bland annat Plantagen har fått fram dem från vinter idet...
Det skulle vara något det. Riktigt få njuta av att bo i eget hus istället för lägenhet!
Nygrillat utan att behöva tänka på grannarna!

Får se om vi lyckas sätta oss med ett av spelen storebror fick i födelsedagspresent efter middagen.
Skulle vara kul att göra en så klassisk familjegrej!
Det svåra är bara det att han inte riktigt orkar sitta still och koncentrera sig på kvällen. Brukar bli så att vi får göra de sakerna på dagtid, en och en förälder istället för hela familjen.
Lite synd, men det kommer väl.

Maken och jag kommer nog att avsluta kvällen med en mysfilm när barnen somnat. Nu när TV:n står i sovrummet är det så mysigt att krypa ihop under täcket med en kopp thé på kvällen och slötitta. Blir nog hyr rulle för en gång skull.
">

Kommentarer

Postat av: anna (svar)

Publicerad 2008-02-23 16:33:30

ha en bra dag : )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela