småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Is i kubik

Publicerad 2008-02-18 17:59:43 i Allmänt,

Och inte små hanterbara bitar att ha i saftglaset heller.

Hela vår tomt består av - just det - IS! inte barnvänligt alls.

Hela vintern har varit ett skämt i sig. Vi bor i norrland, mitten av Sverige så där, och i min värld är det snö ute på vintern. Men icke. Knappt en snöflinga har synts till denna säsong. Nej istället har det regnat, till och med på nätterna då det rimligtvis borde vara lita kallare. Följden blir att den till synes välsandade uppfarten är välpolerad isbana. Allt grus ligger under isen! Till ingen som helst hjälp.

Undrar om de säljer lekhjälmar för vuxna?

Som komplement till broddarna alltså...

Jag trodde att jag skulle få göra snölyktor och snögubbar med storebror i år. Tycker att han kommit upp i lagom ålder och så. Kanske han är tillräckligt stor för skridskor istället...
">

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-02-18 18:17:29

Ha en bra kväll! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela