småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Onsdag

Publicerad 2008-12-03 10:18:29 i Allmänt,



En ledig dag mitt i veckan!
LYX!!!

Hade tänkt mig en shopping tur men den har jag ställt in! Det snöade hela dan igår, men nu regnar det. Slask, med andra ord. Eller såpa om man ska beskriva vägbanan... Jag ska minsann pyssla hemma istället.

Barnen är hos dagmamman. Hon är en eldsjäl. Så fantastiskt bra. Utan att ändra en min tog hon på barnen galonisar med fleece ställ under och gick ut med dem i snön/regnet/slasket. Jag tackar och bugar.

Här hemma är det inte alls advent än. Några adventsstakar i två rum och en grangirlang med belysning ute... Det ger inte så mycket känsla kan jag lova. Ska försöka städa idag så att det går att få fram lite mer tomtar.

Jag har inte ens köpt hem några hyacinter. Det brukar jag ha varje år. I år tror jag att jag ska göra lite nytt. Hyacinter har jag varje år och ofta julstjärnor också. I år skippar jag nog justjärnorna men tror jag ska satsa på några amaryllis istället. Det har jag aldrig haft. Vet inte varför, jag tycker ju att det är en jätte vacker blomma. Vi får se vad jag kan hitta på.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela