småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Första lediga dan

Publicerad 2008-12-30 00:28:27 i Allmänt,

på evigheter!

Det känns som att jag glömt hur man gör. Ja, kanske inte riktigt. Men nästan!

Har inte varit ledig mer än julafton på två och en halv vecka. De mest intensiva veckorna på hela året dessutom. Skulle verkligen behövt lite mer ledighet under den här perioden. Fast det är roligt också. Så mycket folk ger en väldans fart i arbetet, det kommer att kännas tomt när det mattas av igen. Sen hade det varit lite lättare att jobba om vi ine hela tiden gått en eller två man kort. En ´"super bra" tid att vara sjuk. Eller inte...
Hade vi varit fullt bemannade hade vi ändå fått stressa men kanske vi hade kunnat äta lunch och ha rast som vi skulle.

Nåja, i morgon är jag i alla fall ledig. Då ska jag slappa mest hela dan och bara vara. På nyårsafton är det dags igen.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela