småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Skippar saft majan!

Publicerad 2008-08-07 19:42:50 i Allmänt,

Här har jag letat slang i två dar utan att lyckas.
Nu inser jag att det nog är lika bra!

Majan är i aluminium. Favoritmaterialet i kokkärl för 25 år sen...
Vår nya spis har keramikhäll.
Den kan tydligen bli missfärgad av aluminium kärl. Få "silverfärgade" fläckar.

Slutsats:
Ingen maja.
Får slafsa på med sil på riktigt gammaldags vis...
Har åtminstonde sil!
Bara det är ju ett framsteg.
Blir det gott köper jag en maja nästa år - i rostfritt!

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela