småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Åter hos dagmamman

Publicerad 2008-08-12 10:36:08 i Allmänt,



Storebror är tillbaks hos dagmamman!
Det känns jättekonstigt...
Han har varit ledig i 7 veckor!!! Riktigt sommarlov!!!
Nu helt plätsligt är han inte med hela tiden - mysko.

Jag var lite orolig att han inte skulle vilja vara där.
Att han skulle behöva en "ny inskolning".
Men det var inga prolem alls.
Jag sa att "Nu går mamma och lillebror så kommer vi och hämtar dig sen"
"Det får ni!" Blev det omedelbara svaret.

Det är skönt att det går så enkelt och smidigt med honom. Det har aldrig varit några problem att lämna honom. Vare sig på dagis, hos dagmamma eller med barnvakt.
Han är tillräckligt trygg i sig själv och med vetskapen att vi kommer tillbaks att han bara flyter med.
Hoppas det blir lika lätt med lillebror.
Jag har på känn att han kommer att protestera mer.
Borde hjälpa lite att han är med storebror hela dagarna...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela