småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Vart tog våren vägen????

Publicerad 2008-04-08 08:49:24 i Allmänt,

Igår var det slask/vinter/vår.
Idag är det bara vinter kvar...
Helvitt ute och grå himmel.
Risk för ännu mer snö alltså.
Inte kul!

Jag som bara vill att tomten ska tina fram.
Eftersom vi flyttade in i januari har jag inte sett tomten när den är helt uppvuxen.
Det vill säga med grönt gräs och blommor i rabatterna...
Jag vet inte ens vad det finns för blommor i planteringarna.
Ska bli så spännande att se.
Inte för att jag är speciellt insatt i odling på någor sätt.
Men det kan ju vara kul att ha någon liten fin plantering som inte kräver hur mycket som helst.
Sedan ska jag sätta lite potatis och morötter och så.
Mest för storebrors skull. Så att han får se vart maten kommer ifrån.

Men det verkar vara lång tid kvar tills man kan göra något sånt. I alla fall när man tittar ut på en helvit snöig tomt...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela