småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sjuklingar, fortfarande...

Publicerad 2008-04-27 20:45:00 i Allmänt,




Så var veckan över. Inom kort i alla fall...
Ännu en vecka med sjuka barn här hemma.
Visserligen tar lillebror sin sista medicin imorgon bitti. Men storebror har fortfarande feber.
Har en känsla av att han blir hemma hela nästa vecka också. Eftersom att han bara går 15 timmar, tre dagar totalt, så känns det fel att skicka dit honom en dag om han är sjuk två...
Får se när han känns frisk. Och återhämtad. Han har ju haft 39,9-40° sedan i onsdags... Varvat med 38,6 + .
Känns som att han kommer att behöva återhämta sig ordentligt innan jag utsätter honom för fler smittor...

Lite olustigt att han haft feber så länge. Håller det i sig till imorgon kväll så är det 7 dygn!!! Inte att leka med! Tur att allmäntillståndet är så pass bra. Hade det varit lillebror hade jag varit mycket mer orolig. Nu är det ju treåringen och han kan ju faktiskt tala om när han inte mår bra!

Sjukvårdsupplysningen säger hela tiden att vi ska hålla koll på allmäntillståndet... SJÄLVKLART!!!
Verkar gå en andra våg av influensa, säger de, många som ringer om att barnen har hög feber länge med ledvärk!
Hjälper inte mig, men ok.
">

Kommentarer

Postat av: Soha

Publicerad 2008-04-27 20:46:30

Hoppas du får en trevlig kväll :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-27 20:53:31

ha en trevlig kväll! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela