småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nu vill jag att barnen ska bli friska!!!

Publicerad 2008-04-02 10:50:20 i Allmänt,

När väl storebror blev feberfri var det lillebrors tur.
Förvånad?
Nej, jag tänkte väl det...

Iväg till doktorn med ilfart. Nu ska minsan sjukdomen mötas direkt tänkte jag.
Tog med båda barnen, vis av erfarenhet!
Storebror är frisk. Alltid något.
Lillebror däremot.
Min lilla bäbis på sju månader.
Öroninflammation och bronkit.
Har bara hört talas om kronisk tidigare och aldrig riktigt vetat vad det är.
Tydligen kan små barn få det. En inflammation i lilla lungan sa doktorn. Kan ge astma liknande symptom.
Buhu!
Ny penicillinkur.
Ny sort också.
Halsodling för att kolla att det inte är något resistent som drabbat honom.
Tre antibiotika kurer på tre månader. Och han är bara sju månader och född frisk!

Jag höll på att börja gråta när farfar sa att han har varit sjuk halva sitt liv!
Snacka om att jag börjar bli trött.
Rättare sagt ÄR trött.
Sjuka barn i sex månader i sträck. Det är inte att leka med - jag lovar!

Det känns som att hela min föräldraledighet går åt till vård av sjuka barn.
Vi har inte ens tagit oss till öppna förskolan än.
Så fort jag hinner ikapp mellan sjukdomarna och känner att jag har tid att leta reda på den, nyflyttad som vi är, så börjar det ju om igen.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela