småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Måndag

Publicerad 2008-04-14 11:29:57 i Allmänt,

Började som vanligt väldigt tidigt. Jagh önskar att jag kunde säga att det inte gör något för att jag börjar bli van...
Visst, jag börjar bli van, men sover ändå hellre om jag fick...

Lillebror vaknade FEM, dvs innan makens klocka ringt t o m!!!
Inte poppis! Jag lovar!

Det var bara att kliva upp, byta bajsblöja och fixa välling.
Storebror blev självklart väckt han med. Hungrig som en varg
Han bytte nattblöja själv... Han har upptäckt byxblöjor nu i helgen.
Tidigare har han totalvägrat att ta på sig såna. Men nu ville bonusgrabben ha sån på natten och då vill ju självklart storebror också ha det...
Så nu kan han själv minsann. Han tog av blöjan, kastade den, hämtade en ny och tog på den själv.
Snacka om att  vara självgående...

Själv har jag minsann hunnit med massor idag.

*Gett barnen frukost.
*Lämat på dagis.
*Dammsugit och torkat köksgolvet.
*Tömt och fyllt diskmaskinen.
*Tvättat.
*Bäddat.
*Ringt och fixat service på nya spisen. (Jag vet, tragiskt! Men mini fel så jag lever med det...)
*Ringt och bokat tid på banken.
*Kopplat in skrivaren till datorn.
*Bloggat...
*Plockat en massa i största allmänhet.
*etc.

Så nu ska jag sätta mig och göra en sista finslipning på en jobbansökan som ska vara inne senast i morgon.
">

Kommentarer

Postat av: H A N N A

Publicerad 2008-04-14 11:34:23

oj vad mycket du hunnit. Kanske bra att gå upp den tiden ändå. även fast det är det värsta som kan hända för stunden

Postat av: Mandis

Publicerad 2008-04-14 12:05:47

Din har-gjort-lista ser ungeför ut om min =) men visst är det härligt att vara hemma och mysa bebis =)

Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Publicerad 2008-04-14 12:32:22

Åh vad roligt, så du är en sån som aldrig lämnar en kommentar ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela