småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Leråker utanför huset!

Publicerad 2008-04-02 21:00:08 i Allmänt,

Äntligen är dräneringen avklarad.
Ja, själva grävandet i alla fall. Nu återstår en hel massa fixande och städande.
Runt hela huset är det just nu en leråker. Eller sandlåda dränkt i smältvatten...
All återställning kommer nog att kräva en hel del. Först ska massorna få sjunka ner och lägga till sig. Men till våren är det dags. Hit med en massa matjord och sedan gräsmattesådd är vad som står på agendan.
Storebror är i alla fall lycklig. Jag har ärligt aldrig sett så skitiga galonisar! Helt otroligt att det fanns plats för så mycket smuts på dem. Man kan ju tycka att storleken i sig skulle vara begränsande, men inte!
Nåja, huvudsaken är att han har kul. Tvättmaskinen fixar resten!
Stackarn har ju knappt fått vara ute på hela året med all sjukdom här hemma så det är underbart att se honom fara sunt i geggan.
Huvudsaken är att lillebror har gräsmatta i sommar att lära sig gå på. Och tomten är ju stor så någon gräsplätt ska vi nog hitta.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela