småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Helg stress...

Publicerad 2008-04-20 22:59:23 i Allmänt,

Oj vad mycket man vill hinna med på helgen.
Och vad lite som egentligen blir av...

Tycker att varje helg är planerad in i varje minut.
Alltid är det nå´t som ska hinnas med när vi är "lediga". Dvs när maken också är hemma.
Efter varje helg känns det som ett halvt misslyckande att inte allt blivit gjort...
Detta trots att jag alltid planerar in mer saker än det finns tid!

Ok, jag är en sann tidsoptimist men ändå...
T o m mina planeringar innehåler en massa "om vi hinner..." grejer. Vi "hinner" aldrig.
"Skulle vilja" sakerna blir heller sällan av...
Vi har tur om "måste absolut!!!" och "borde skett förra månaden!!!" hinns med.

Den här helgen hade vi tack och lov inte många "måsten".
Helt otroligt skönt.
Att känna att vi hade tid att t ex verkligen vara ute med barnen efter deras vilja och lust. Utan att känna en massa tidspress för saker vi skulle hinna med.

Visst, vi stressade en del ändå - i rena farten.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela