småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nyårsmys

Publicerad 2007-12-31 13:13:35 i Allmänt,

Varje år vill jag göra något extra på nyårsafton, det är ju ändå årets sista dag. Nu när jag har barn vill jag fortfarande ha "vuxen firande" denna dag. Mycket för att barnen är så små att de ännu inte kan fira in det nya året vid midnatt.

Vi har kommit fram till en hyfsad kompromiss. Vilt festande är inte riktigt vad vi saknar här hemma, åldern har väl tagit ut sin rätt kan tänkas. Men något vill vi ändå ha speciellt.

Alltså blir det extra gott till middagl. Fondue på olja till nyårsmiddag. Perfekt för oss som blir hemma med barnen men ändå vill ha det extra "vuxen" mysigt. Vi äter sent, efter nattning.Det går inte att stessa sig igenom middagen, så det blir mysmiddag av sig själv.

Från den praktiska sidan är det så att visst det blir oljeos som sätter sig i gardeiner och så, men eftersom julen fortfarande är framme gör det ine såmycket. De gardinerna ska ändå tvättas innan jag lägger undan dem. Och när julen städas ut städas även fonduen ut...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela