småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ny inskolning?

Publicerad 2007-12-10 22:44:57 i Allmänt,

Efter att ha varit hemma från dagis i ungefär 3 veckor ska storebror dit i morgon. Spännande värre. Undrar om det räknas som ny inskolning?

Har varit lite kluven, ska han eller ska han inte dit...

Det gäller hela två(!!!) veckor, sedan är det jul och efter det kommer han inte tillbaks eftersom att vi flyttar till en helt ny stadsdel, ja ut på landet är väl mer korrekt beskrivet.

Efter en del våndande har jag och sambon beslutat att ha ska dit. Dels för att jag är sjuk fortfarande och dels för att han inte fått något riktigt avslut. Han blev sjuk - dvs han har inte sagt hej då till kompisar och fröknar.

Än mer spännande blir det av att mormor lämnar i morgon så att jag ska slippa gå ut i kylan. Kanske bättre så. Inte lika stor risk att han ska bli "mammig" med  mormor, kan bli smidigare avlämnande än om jag tagit dit honom själv.
">

Kommentarer

Postat av: lovingnurse

Publicerad 2007-12-10 22:48:34

hej! hur brukar du fira julafton? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela