småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nu är det slutspurt

Publicerad 2007-12-21 23:36:23 i Allmänt,

Idag har vi handlat ALLT till julbordet (hoppas jag... ;-) ).

Helt otroligt ute. Precis alla i hela stan var på citygross samtidigt som oss, och med ljusets hastighet lyckades samtliga förflytta sig till ICA MAXI lagom tills att vi kom dit...

Tror att jag kom hem "vid mina sinnens fulla bruk", men det är tveksamt.

Jag har varit så duktig och organiserad. Förutom att jag har fått hem allt jag behöver till julbordet så har jag dessutom hunnit med att steka köttbullarna till julafton. Eftersom att jag tycker att det är så onödigt jobbigt att göra köttbullar till vardags (föredrar pannbiff för den enklare formen) så gör jag alltid extra mycket när jag väl står där. Denna gång tog jag nog i i överkant... Det tog några timmar att bli klar, men nu är det gjort.

Bara myspysssel kvar känns det som. Men det får vänta tills imorgon. Jag känner att jag inte är helt frisk än när jag har varit igång hela dan så här.

Ska göra lite till godis och några apelsiner med nejlikor. Jag väntar alltid till slutet av advent med dem. Så att de luktar som bäst på julafton.
 
Slå in alla paket har jag också kvar att göra, men det hör definitivt till kategorin "myspyssel".
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela