småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Lite julkänsla

Publicerad 2007-12-08 23:02:54 i Allmänt,



Har fått lite julkänsla idag. Bakade pepparkakor med storebror och "bonusgrabben" (inte dom fina kakorna på bilden dock...)Helt fantastiskt vad lite deg kan locka fram glädje hos två smågrabbar. Jag kommer själv ihåg när jag var liten, vad roligt det var när man fick baka pepparkakor. Alla härliga former, och den goda degen... Den upptäckte minsann storebror, jag fruktade magknip av värre grad men han verkar klarat sig.

Förra året köpte jag nya pepparkaksformar. Tänkte att det var dags för lite nya former med tanke på killarna. Flygplan, bilar, motorcykel, tåg och dinosaurie. Kan det bli bättre? Det blandat med min mammas farmors former. Härligt att använda grisen från 1800-talet tillsammans med 2000-talets krokodil.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela