småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Julen närmar sig.

Publicerad 2007-12-11 22:51:02 i Allmänt,

Fick en förfrågan igår från lovingnurse om hur jag firar jul.

Som för många andra är det en rätt stressig dag.
Först jullunch hos svärföräldrarna med alla sambons syskon och respektiva och självklart alla barn, det är några stycken... Sedan är det julbord till middag (vad annars) hemma hos oss för svärföräldrar och mormor, oftast kommer någon av sambons syskon också. Ett bra sätt för oss då vi inte behöver fara omkring så mycket med barnen. Morfar och mina syskon med familjer tar vi senare under julhelgen. Jag vägrar vara på fler än två ställen på julafton - lita julmys måste också hinnas med!

Eftersom vi är hemma på eftermiddagen/kvällen blir det lite lugnare. Allt kan ta sin tid eftersom att barnen redan är hemma så vi inte behöver spendera kvällen med ena ögat på klockan...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela