småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

En tuff vecka...

Publicerad 2007-12-01 02:21:58 i Allmänt,

Och den är inte slut än...

Veckan började helt kanonbra, eller inte...

På måndag eftermiddag/kväll låg storebror i fåtöljen och vred sig. Gnällde "Det går inte bra"
Efter lite lockande och pockande kröp det fram att han hade lite ont i örat och att det var varmt... Feber uppmättes!
Ett besök på akutmotagningen av sambo och storebror (ville inte riktigt ta dit en liten en på 3 månader så jag fick oroligt stanna hemma med lillebror...) gav beskedet dubbelsidig öroninflammation! YIPPIE!!! (Bara lite ironisk då)

Kåvepenin inhandlades dagen efter och medicinering påbörjades. Inte helt populärt hos min 3-åring kan jag säga.
Det är inte utan att jag förstår honom. Jag gillar inte penicillin i tablettform, så jag kan ju tänka mig hur illa den flytande varianten smakar!

Allt var frid och fröjd, efter omständigheterna det vill säga...

Så kom nästa "trevliga" nyhet...

Nässelutslag på onsdag natt, borta torsdag dag och åter igen utslag på eftermiddagen...

Upptäcktes 10 min efter att vårdcentralen stängt. Självklart!

Nytt besök på akuten för sambo och son...

Tydligen kan min lilla kille vara överkänslig mot kåvepenin!!! Inte bra!!! Just den sorts penicillin som ges mot öroninflammation också... Medicinering avbyts och en stilla bön bes om förhoppning att inflammationen läker av sig själv inom kort!

Känner att jag ligger lite efter med adventspysslandet. Har så klart gått och blivit dålig jag också. Bara att hoppas på att min flunsa går över snabbt.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela