småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Åter till dagis

Publicerad 2007-12-11 09:10:55 i Allmänt,

Så har jag skickat storebror till dagis med mormor. Jag blev helt slut av att klä på honom och se till att han fick med sig det han behövde, har säkert glömt något efter så lång tid hemma...

Storebror är fortfarande lite blek, men jag tror det beror på att han varit hemma så länge och inget annat. Skulle det visa sig att han inte orkar med dagis ännu så får jag helt enkelt se till att han kommer hem tidigt. Det är nog bra för honom att få komma till dagis och vara ute och leka istället för att vara hemma med en sjuk mamma som inte orkar hitta på något roligt alls.

Jag gjorde helt klart rätt i att kalla i "förstärkning"! Vet inte hur jag skulle orkat ta dit honom själv. Nu vill jag bara gå och lägga mig en stund igen.Tänker göra det också. Underbart att min lilla bäbis tycker om att sova på förmiddagen. Han har inte vaknat än så jag kanske får sova en stund...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela