småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Årets hemgjorda julgodis

Publicerad 2007-12-23 17:20:12 i Allmänt,

Mintkyssar: Första gången jag gjort sådana. Mycket enklare än jag trodde. Bara man har tillräckligt med tålamod vid kokningen. En favorit för mig och sambon.

Mjölkchoklad fudge: Alltid lika god!!! En sats räcker aldrig.

Ischoklad 1: Standard smaksatt med apelsinskal. Rätt god., hör till julen. Jag blandar alltid i lite vanlig mjölkchoklad, bara mörk tycker jag inte riktigt om.

Ischoklad 2: Ny för i år. Hittade ett recept utan cocosfett! Smör istället, smaksatt med cocos. Supergod, den kommer jag helt klart göra fler år.

Knäck: Med och utan mandel i. Sambon och jag har inte samma smak där. Jag äter mina nötter bredvid. (Gäller även choklad kan jag säga.)

Sedan tillkommer alla askar och en stor skål med lösgodis.

Bäbisvikten tar jag itu med efter nyår...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela