småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Oj så skoj!

Publicerad 2014-11-27 23:50:26 i barn, familjeliv,

 
Idag när jag hämtade Lillebror på skolan kom en i personalen skyndandes för att höra om han skulle vara kvar på fritids imorgon. Lillebror har varit sjuk i veckan och idag hämtade jag direkt när skolan slutade så det blidde inget fritids. Jag tänkte väl mest att de ville veta för att det var fredag. 
Men icke!
 
Hon ville veta för att de skulle baka pepparkakor. De hade börjat onsdag och skulle fortsätta idag och imorgon så att alla barn verklligen fick baka. Så sött att de kollade. Lillebror älskar att baka pepparkakor och pratar om det hela året så självklart ska han vara med, hon satte upp att han skulle få vara med första baklaget imorgon så att han skulle hinna med eftersom jag måste hämta i tid för att hinna med dagen.
 
Underbart att de tänker lite extra för att alla barn ska få chansen.
Synd bara att ledningen på skolan är så värdelös att vi faktiskt fundrerar på polisanmälan för tjänstefel och vill ta barnen därifrån. Det är övrig personal som gör att barnen faktiskt går kvar på skolan. Synd att skit i ledningen förstör så mycket. Men stor eloge till personalen på fritids som alltid gör det lilla extra för att barnen ska få lite speciella dagar också.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela