småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Måndag igen

Publicerad 2014-05-12 08:57:59 i Allmänt,

Ny vecka nya tag!
 
Synd bara att den börjar så illa. Men vad ska man göra, det är ju faktiskt måndag...
 
Killarna är lämnade, under samma protestvisa det är det flesta måndagar. De går i förskoleklass och i tvåan och verkar redan vara skollessa. Särskillt storebror, stackarn - han får det inte lätt om han redan är less och bara går i tvåan. Det är en låååång väg kvar.
 
Själv sitter jag med lite småångest (kanske inte så lite) inför besöket hos tandhygenisten. Hatar verkligen att gå till tandläkaren och tandhygenisten. Ska ta tandsten, OJ så skoj - NOT! Vi får se hur många besök det kräver den här omgången då. Rekordet tror jag ligger på FEM besök för att få bort allt... Alldeles för skräckslagen för att köra allt på en gång. Vet att det låter överdrivet och löjligt, hur det låter är inget mot för hur det känns. Men ändå är jag lika skakis varje gång. Och då har jag ändå en helt underbar tandhygenist nu. Hon tar verkligen hänsyn till hur det känns och det får ta den tid det tar. Tur att jag har tandvårdsförsäkring nu för tiden så jag inte får betala varje gång jag går dit utan tar det som månadsutgift istället.
Och värre kommer det att bli. Jag ska till tandläkaren om en månad också. Med ett hål och en rejält skadad plomb, i olika delar av munnen så klart. Buhu känner redan den ångesten komma krypandes...
 
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela