småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Simskola!

Publicerad 2014-06-23 17:15:50 i Allmänt,

Idag var det dags för lillebrors första dag på simskola!
Oj, vad han var orolig lillgrabben. Tänk om jag inte förstår vad jag ska göra? Tänk om jag drunknar!!! Jag vågar inte vara i stora bassängen!...
 
Om du inte förstår så förklarar de. Du ska ju gå i simskola för att inte drunkna! Det är ju livräddare som ska lära ut så de låter ingen drunkna och mamma är ju med! Ni börjar i lilla bassängen inte stora. 
 
Och så om och om igen.
 
När vi åkte hem var det minsann andra ord! Världens bästa simskola, jag vill inte hem, lovar du att jag får gå tillbaka imorgon.
 
De är fantastiska! Andra barnet med lite vattenrädsla som de botar!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela