småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Härligt med en andra semester

Publicerad 2013-08-14 00:02:44 i Allmänt,

Maken har gjort så sedan vi fick barn, tagit två semestrar på sommaren. Det började när han kombinerade semester och pappaledighet. Då blev det så många veckor att han fick förfrågningar om han kunde tänka sig att hoppa in en eller två veckor i mitten av ledigheten för att de skulle få ihop semesterschemat bättre sedan blev det en grej. Han har sin riktiga semester på 4 veckor och sedan jobbar han en eller två veckor och tar ut en till vecka i slutet av sommaren, lite mjukstart så där.
Det är sååå härligt att ha den veckan att se fram emot när vi kan hitta på nåt sista minuten skoj med barnen innan skolan börjar och hela terminen ligger framför oss.

I år blev det en tripp till dalarna under "riktiga" semestern och nu under sista veckan är vi i Stockholm. Har dessutom lite flyt med vädret, hemma öser det ner och är översvämningar medans det som mest duggat här nere, det tackar vi lite extra för :-) .

Imorgon blir kanske sista dan, vi börjar känna att vi vill hem och bara slappa en aning innan allvaret. Så jag tänkte passa på och se om jag får till lite soloshopping innan det är kört. Även om familjen verkar ha svårt att släppa iväg mig vet vi alla att de kommer att ha såååå trist om de ska med i mina affärer, och jag kommer inte heller få ut mycket av det hela när de mest står och suckar och stönar och dessa eviga "kan vi gå snart, är du klar?" Nä, soloshopping är det enda som gäller!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela