småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Snön som kom - och försvann...

Publicerad 2012-10-30 13:42:54 i Allmänt,

Jaha, då har det snöat i två dar och varit snorhalt överallt så nu är vintersulorna på bilarna.
Idag töar det.
Så imorgon är det endera slaskigt och skitigt värre eller så är det ännu halare när dagens slask och blöta fryser på.
 
Tycker inte om de här "mellan"-årstiderna, vår och framför allt höst. Våren är ok så snart värsta snöslasket försvunnit och man bemästrat lervällingen. Hösten är det värre med. Den går från sensommar till slask och stormar, till ännu mer stormar och kyla. Sedan har vi den MÖRKA perioden då allt ljus bara försvinner in i hösten. När väl vintern med sin vita snö är här är det ok, men innan dess. HJÄLP. Vi ska inte en sprata om hus smutsigt allt blir, det kan alla småbarnsföräldrar vittna om, och djurägarna med.
 
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela