småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Trevlig tisdag

Publicerad 2010-09-14 15:33:37 i Allmänt,

Idag har jag haft fullt upp minsann. Det är tur att jag är ledig vissa dar som barnen är hos dagmamman. Om inte så skulle jag aldrig få något gjort.

Idag har jag bl a varit till återvinnings stationen.
Tittat på tapeter, även om jag inte bestämt mig ännu. Vi får se om maken får vara med och tycka till...
Satt fast bokhyllor i väggen, alltid skönt att veta att de inte trillar ner i huvudet på nåt barn som går förbi.
Dragit om antennkabeln till parabolen.
Hängt tvätt.
Diskat.
Tagit ner en draperi skena i barnens rum och satt upp den på mitt kontor istället... Passar så mycket bättre som gardin skena vid en omöjlig balkongdörr.
Varit till guldsmed och sålt trasigt guld, det blev faktiskt några tusen fast jag trodde det skulle bli några hundra. Känns dessutom skönt att ha rensat ut lite saker från tidigare förhållanden som bara legat. Maken och jag har ju ändå varit ett par i sju år.
Har också fått upp lite väggförvaring över mitt bord.

Igår gjorde jag ordning vitrinskåp av en billyhylla, det blev grymt bra!

Det kanske inte ser mycket ut för världen, men oj vad det känns bra att fått alla dessa småsaker gjorda. Det är sånt som vi alltid säger att vi borde, vi skulle, eller tänk om... Nu är det gjort så nu kan vi ägna oss åt nya småsaker vi vill ha gjorda.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela