småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Så vakar vi lite

Publicerad 2010-01-25 01:09:25 i Allmänt,

Nu har arbetsveckan gått.
Ser fram emot någon dags ledighet följt av lite vabbande.
Som vanligt med andra ord.
Så då händer det!
Årets första febertopp!
Och nej, det är inte jag eller maken som får vara lite sjuk och vila.
Nej.
Storebror har slagit på stora trumman och fått 40° feber!
Inte illa bara så där.
Vi får väl se hur mycket sova det blir i natt...

Och ja, jag vet, små barn kan få hög feber.
Även femåringar kan få hög feber.
Men den här killen väljer att få feberyra och konstiga syner.
Han ligger med ögonen vidöppna, tittar rakt ut i luften, förbi en liksom, och skrattar och pekar och säger konstiga saker.
Det är lite otäckt faktiskt.
Man kan inte låta bli att undra vad han ser som jag inte ser...

Full maxdos av alvedon är utdelad för dygnet så får vi se om det räcker till.
Maken blir också hemma imorgon.
Kan låta märkligt, men inte en chans att jag låter storebror följa med till sjukhuset i morgon.
Andra kanske skulle åka in med sitt barn i det här tillståndet, men vi ska ju in på lillebrors rutin besök och inte träffa doktor eller så.
Vanliga sjukor går man ju till vårdcentralen med när det behövs:-)

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela